Hogyan kell edzeni magas vérnyomásért az edzőteremben


Magas a vérnyomása? Segíthet a lépcsőzés

A vérnyomásról érdemes tudni, hogy az életkorral lassan emelkedik, és az esetek többségében hogyan kell edzeni magas vérnyomásért az edzőteremben derül ki, hogy már […] Egy amerikai egyetemen több mint felnőttel végeztek el egy olyan hathónapos vizsgálatot, melyben arra keresték a választ, vajon az átlag 63 éves, enyhe magas vérnyomással küzdő, gyógyszert nem szedő emberek szívére milyen hatást gyarkorol a testedzés.

Ezért sokszor alattomosnak mondják… A betegségek, különösen a szív- és érrendszeri betegségek általában megelőzhetők rendszeres testedzéssel. Nincs ez máshogy a magas vérnyomással sem.

Magas vérnyomás esetén szabad edzened? Segítünk a kérdés megválaszolásában, és abban is, hogy megtaláld a neked megfelelő edzésformát is! Ha hipertóniában szenvedsz, akkor is élvezheted a sport jótékony hatásait!

Mi a helyzet azonban akkor, ha már kialakult egy enyhe magas vérnyomás? Hiszen a testedzés maga is — ugyan csak időszakosan — vérnyomásemlekedéssel jár.

Vérnyomáscsökkentés a futópadon

A felmérés során a résztvevők heti 3 alkalommal amolyan klasszikus edzőtermi edzésen vettek részt: egy 15 perces cardio bemelegítést — gyaloglást, biciklizést — követően kis súlyokkal minden izomcsoportot átmozgattak sorozat erejéig, sorozatonként ismétléssel, végül az életkoruknak megfelelő alacsony-közepes pulzusértékeken még 30 percet gyalogoltak, tapostak, tekertek.

A résztvevők többsége túlsúlyos volt, és korábban sosem edzett rendszeresen.

  • Az első magas vérnyomás elleni gyógyszer
  • Magas vérnyomás nordic walking
  • Hatályos:
  • Magas a vérnyomása?

A vizsgálatot megelőzően ellátták őket az egészséges táplálkozással kapcsolatos információk garmadájával, de senkit sem köteleztek arra, hogy szigorúan diétázzon, vagy fogyjon le. A mozgásprogram megkezdése előtt természetesen mindenki külön konzultált orvossal, aki jóváhagyta, támogatta a nem magas intenzitású, hanem kifejezetten kis vagy közepes erősségű mozgásprogramokat, az életkoruknak, aktuális egészségi állapotuknak megfelelő terhelést. Az eredmények a fél év elteltével a következők voltak: A vizsgálat előtt és végén elvégzett, a szív és tüdők munkájára vonatkozó felmérés értékei javultak.

Magas vérnyomással testépítés lehetséges?

A szív üregeinek falai nem keményettek meg, a szív méretében nem állt be veszélyes elváltozás. A résztvevők izomereje nőtt, testzsír százalékuk csökkent. Míg a vérnyomás első számértékében, az ún.

hogyan kell edzeni magas vérnyomásért az edzőteremben

Az eredmények hatására az emberek önbizalma, önértékelése is javult. A rendszeres testmozgás, legalább heti 3 alkalommal, alkalmanként legalább 35 percnyi cardiomozgással talán a leghatásosabb eszköz a kezedben a magas vérnyomás kordában tartásához, és minden más érrendszeri elváltozás megelőzéséhez!

hogyan kell edzeni magas vérnyomásért az edzőteremben

A lényeg a magas intenzitás, magas pulzusszámok és nehéz edzőtermi súlyok kerülése. Egy 40 éves ember esetében az optimális pulzusszám egy ilyen edzésen50 évesen60 évesen pedig körül van. Ezeket az értékek azonban lehetnek kicsit alacsonyabbak vagy magasabbak az egészségi állapotodnak megfelelően.

Ezt érdemes az orvosoddal személyre szabottan egyeztetned!

Győzze le Ön is a magas vérnyomást!

A lényeg, hogy vérnyomásértékeid közelebb kerülnek az optimálishoz, ha testedzéseid során a hangsúly a moderáltságon és a gyakoriságon van! Vágj bele Te is! Cikkünk szerzője a Fitnet alapító főszerkesztője.

hogyan kell edzeni magas vérnyomásért az edzőteremben

Kapcsolódó cikkek.